Over avonturen onderwater, duikopleidingen en ander geneuzel, live van het eiland Ko Tao in Thailand

vrijdag 5 juli 2013

We Fly Smiles


Via Helsinki ben ik naar Bangkok International Airport (Suvarnabhumi) gevlogen. De binnenlandse vlucht die ik moest hebben was op een andere luchthaven (Don Mueang). Mijn bestemming was Chumphon, waar de boten vertrekken naar Koh Tao. De maatschappij die deze vlucht verzorgde was Nok (het Thaise woord voor vogel), bekend van de in opspraak geraakte kalender en het prachtige beeldmerk.

Om op het vliegveld te komen ben ik op zoek gegaan een taxi chauffeur. Ik vond een allervriendelijkste maar hij had een probleempje....Ineens stopte we en verdween hij, al excuserend en in volle vaart met een wapperend stuk WC papier onder de arm, uit beeld. Dit herhaalde zich een paar keer, de arme man was aan de diarree.
 
De slogan van Nok is "We Fly Smiles" en het beeldmerk is op al hun vliegtuigen geschilderd. Er kwam zeker een smile op mijn gezicht toen ik de 'Nok Mini' zag; een klein vliegtuigje voor 30-35 passagiers. Mijn kleinste ooit!
 
Het was een gezellige vlucht met een paar Nederlanders en een leuk stel uit Canada waarmee ik bij aankomst besloot om samen de nachtboot naar Koh Tao te nemen en niet de high speed catamaran die in de ochtend vertrok. Lekker Low-budget...

Het gaf ons tijd om nog even wat te eten en de overnachting te combineren met de oversteek naar het eiland. Er waren ons bedden beloofd en die waren er...helemaal goed...ik was wel toe aan een bedje!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten